14 July 2011

Baby Pertamaku - I'm Daddy Now

Memang lama sudah aku tak buka dan menjenguk blog aku yang hampir luput ini. Nasib baik aku masih teringat yang aku ini sebenarnya ada memiliki Blog..!

Menjelang 30hb Jun 2011 yang lepas, satu kejadian gempar pada jam 1 pagi telah mengejutkan aku bersama isteri untuk bergegas ke Hospital Umum. Dengan berbekalkan perasaan yang bercampur gemuruh dan gentar, namun pada masa yang sama terselit juga perasaan teruja dan gembira digauli pula dengan keadaan yang tenang dan teratur. Kami pun selamat sampai pada 1:30 pagi dan terus menanti dari saat itu. Sehinggalah keesokan harinya, tepat jam 12:30 tengahari, lahirlah yang ditunggu-tunggu dari awal pagi hingga ke tengahari anak sulungku dengan kelegaaan kesyukuran kepada Allah segalanya berjalan dengan lancar tanpa masalah yang rumit. Maka, naiklah pangkat aku menjadi seorang ayah dan isteriku sebagai ibu yang akan membimbing anak ke jalan yang lebih sempurna.

Hari ini aku nak berkongsi kegembiraan dengan menjamu blog bersama gambar kenangan kelahiran anak sulungku, Hilman Aqil. Rupanya beginilah perasaan menjadi seorang ayah.. Sejuk hati bila melihat keriangan wajah anak sendiri. :)









Kepada semua yang telah memberikan kata-kata semangat dan ucapan tahniah yang tak putus-putus dari keluarga, rakan-rakan, kenalan, yang x berapa kenal mahupun x kenal sekalipun, dan pembaca setia blog ini, ingin ku ucapkan Ribuan Terima Kasih kepada anda semua...

1 comment:

Pija said...

apa sik bebekung baby ya...