07 September 2010

Website baru

Saya dah cukup lama tak menulis blog, sebab sibuk menghasilkan website terbaru dan mengaturkan sikit2 website yang terdahulu sebelumnya. Sebenarnya saya saja nak buat website nak tambah koleksi la katakan. Ye lah, asyik2 maintain website yang sama je kan. Sekarang saya nak khabarkan dalam blog ni website saya yang telah membuat saya sibuk menyibuk dalam internet kebelakangan ini.

http://www.kakigame.webs.com/


Boleh la tahan masa diambil untuk menyiapkan website ni. Lagi satu, saya pun pada masa yang sama sibuk membaikpulih website saya yang lagi satu sebab tu lah lambat siap.

http://www.kodgitar.webs.com/



Namun website ni malang sekali iklan Google AdSense nya kadang-kadang tidak kelihatan di page yang utama. Padahal trafik hit nya boleh cecah 90+ visitor setiap hari. Sayang betol lah saya dgn website tu sedangkan banyak pengunjung tapi iklan AdSense nya tak keluar pulak. Itulah saya tengah usahakan nak perbetulkan keadaan dan masalah dalam website tersebut. Ranking dalam Google pun kalau search "Belajar Kod Gitar" memang mencapai #1 ranking dah tu.. perrh.. rugi kan.. tapi tak mengapa.. saya akan cuba cari jalan nak memajukan AdSense saya agar hidup senang sentiasa.

Nak dijadikan cerita tentang Adsense ni, saya terbaca satu blog di mana ia menerangkan web publisher yang tertinggi menjana pendapatan melalui AdSense. Salah satu nya ialah Kevin Rose, pemilik website http://www.digg.com/ dan ia memperoleh pendapatan melalui kaedah AdSense dalam website nya lebih kurang $250 Ribu sebulan... SEBULAN! Ini adalah laporan dari Google sendiri dan bukan rekaan. Kalau kita RM100 ribu belum tentu boleh dapat untuk setahun gaji.. tapi dia boleh dapat dalam sebulan saja. Menakjubkan bukan?

Baiklah.. sekarang saya nak letak gambarajah perjalanan pendapatan AdSense saya di bawah pula. Inilah laporan terkini pendapatan yang saya perolehi. Nampaknya ada peningkatan pendapatan dari post saya yang pertama lepas dan sekarang sudah mencecah $78.31. Semoga saya nanti akan berjaya seperti publisher yang lain di luar sana!

No comments: