07 October 2010

Inilah Workstation Ku~

Hari ini aku tak tahu nak post apa jadi aku just nak bagi view tempat aku melepak dalam dunia internet yang luas ini. Tempat inilah kedai kakak ku dan aku kerja disini dan aku layan customer disini dan aku juga menyediakan servis merepair pc/laptop orang disini dan aku layan facebook disini dan aku juga mengepost blog ini disini pada saat ini.. :)

Inilah command centre aku ~heheheh~

Aku kerja kat sini dah hampir 1 tahun(2 bln lagi). Sebelum ini aku kerja sebagai technician komputer di sebuah kedai tapi biasalah kan, memang aku ini diguna sepuasnya dan aku rasa kat sana aku bukan sekadar technician komputer tapi terlalu meluas pula tugasnya. Pasang cctv, pasang doorlock, pasang alarmlock, pasang thumbprint, pasang networking, pasang punchclock, pasang projector sekali wallscreen, pasang windowblind, pasang meja kerusi, pasang water dispenser, pasang pasang pasang pasang.. surut je takde.. sebab tu juga aku berenti dan terus jumpa kakak aku offer diri nak kerja untuk dia.


 -Snapshot luar view senja dari depan pintu kedai -
Bangunan paling kanan dinamakan Wisma Sanyan yang tertinggi di Sarawak
 
Sekarang, pelik pula rasanya bila dah tiada perkara yang aktif macam dulu. Aku akan duduk, tunggu customer, layan customer, ambik order, bancuh air, hantar, duduk, online.... ulang lagi sampai waktu balik. Itulah manusia la kan, dah diberi kesibukan minta kesenangan, dah diberi kesenangan nak kesibukan pula. Semua orang sama lah saja kan. Apa-apapun, aku bersyukur masih boleh meneruskan hidup dengan sempurna tanpa kesengsaraan seperti di tempat yang betul-betul sengsara.

Aku ditemani gitar akustik yang antik

4 comments:

~nEeYsA~ said...

org sibu duhal...
siyes wisma sanyan trtnggi d srwk?

Askry said...

yes.. absolutely...

wikipedia kan wisma sanyan then u'll know.. :)

ariffia said...

Ya perlu bersyukur....

Tapi saya bersyukur awak mau kerja sana....heheheh

Anonymous said...

membaca seluruh blog, cukup bagus